Vijf onmisbare tips voor interimmers om je LinkedIn profiel te verbeteren

Door: Michelle Kooijman 24-1-2020

Categorie├źn
:
Algemeen,

Onze sourcers zoeken regelmatig samen met de recruiters van Strictly People naar interimmers die aansluiten op onze interim opdrachten. Om je vindbaarheid en bereikbaarheid als interimmer op LinkedIn te verbeteren heeft onze sourcer Michelle Kooijman een vijftal gouden tips voor je

Tip 1:
Zorg dat het op LinkedIn duidelijk is dat je als interimmer/zzp’er werkzaam bent! Als sourcers op zoek gaan naar interimmers dan zijn enkele zoektermen die ze gebruiken: interim, a.i., “ad interim”, zzp en eigenaar.

Tip 2:
Zorg dat het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent, of minstens een mailadres, makkelijk te vinden is op je LinkedIn. Doe dit achter je naam, in je kopregel, in je samenvatting of gewoon onder het kopje contactgegevens, maar zorg er in ieder geval voor dat de sourcer/recruiter het makkelijk kan vinden en je dus snel kan benaderen. Weet je niet hoe dit moet? Zie dan hieronder het stappenplan, sla stap 3 over maar volg stap 4.

Tip 3:
Vermeld ergens op je LinkedIn profiel per wanneer je voor hoeveel uur beschikbaar komt. Kom je later in het jaar voor fulltime of meer uren beschikbaar? Vermeld dit dan ook. Ook dit kan je vermelden in je samenvatting of bij je huidige opdracht. Het makkelijkste is om per opdracht in de omschrijving aan te geven tot wanneer je verwacht dat de opdracht duurt. Weet je niet tot wanneer de opdracht gaat duren? Vermeld dat dan ook gewoon. Dit scheelt voor jou als interimmer een hoop onnodige belletjes met de vraag per wanneer je voor hoeveel uur beschikbaar komt.

Tip 4:
Als je dan toch bij iedere opdracht aangeeft tot wanneer hij loopt, vermeld dan ook gelijk met welke softwaresysteem/-systemen je werkt gedurende de opdracht. Vermeld ook kort waar je je tijdens deze opdracht mee bezig houdt. Geef je bijvoorbeeld leiding aan een team van een x aantal personen of begeleid je een implementatie van software pakket y naar z, laat dit dan ook even weten. Dit is voor de sourcer en uiteindelijk recruiter extra waardevolle informatie waardoor ze misschien juist wel jou contacten voor die gave nieuwe klus waarbij ervaring met dat ene softwarepakket of die ervaring uit je eerdere opdracht vereist is.

Tip 5: 
Wil je niet al je opdrachten vermelden op LinkedIn of is dit voor nu teveel werk? Zorg dan voor een up to date cv op je LinkedIn pagina of een verwijzing naar je eigen website waar je je opdrachten op vermeld hebt. Bekijk in het stappenplan hieronder hoe je een cv toevoegt aan je profiel.

Hieronder leg ik je stap voor stap uit hoe je je profiel kunt aanvullen met contactgegevens en een cv.

Stap 1: Ga naar je eigen profiel door op je foto bovenaan bij IK te klikken en ga naar profiel weergeven.

Stap 2: Klik nu op de knop “profielonderdeel toevoegen” en kies voor het kopje info.

Stap 3: Klik op “samenvatting” en kies onder het kopje “media” voor uploaden. Voeg hier het document van je cv toe.

Stap 4: Voor het toevoegen van je contactgegevens klik je op het potloodje en scroll je naar “contactgegevens”. Je krijgt dan het volgende scherm te zien waar je je telefoonnummer en mailadres in kan voeren. Zet dit dan wel op zichtbaar voor iedereen.

Benieuwd naar wat wij doen? Lees meer over onze dienstverlening

Of bekijk onze vacatures:
Vacatures Finance
Vacatures Salarisadministratie
Vacatures Interim