Terug naar blog
blog head
Saskia van Dam 15 september 2020

Het verhaal van Maandag

Je kent Maandag vast als detacheerder in de publieke sector. Al meer dan 30 jaar zijn zij actief als detacheerder en met maar liefst 3.500 professionals en 29 vestigingen zijn zij een grote naam te noemen. Om de afdeling Salarisadministratie op het hoofdkantoor verder te optimaliseren zocht de organisatie enige maanden geleden een leidinggevende Salarisadministrateur. Wij gingen voor Maandag aan de slag en vonden de kandidaat die zij zochten. 

Stoute schoenen
Wim, Recruiter bij Strictly People: “We hadden de vacature al meerdere keren voorbij zien komen bij diverse concurrenten, maar we besloten de stoute schoenen aan te trekken en eens te bellen. We mochten op gesprek komen om uit te leggen waarom wij dachten deze klus wel te kunnen klaren. Men zocht een stevig leidinggevende salarisadministrateur die de organisatie/afdeling verder kon optimaliseren.

Een onhaalbare opdracht
Na het gesprek bij Maandag maakten we intern al snel de inschatting dat de functie in combinatie met het geboden salaris een onhaalbare opdracht vormden. Wim: “Daarom gingen we in overleg met Maandag. Ons voorstel werd een Salarisadministrateur te zoeken met leidinggevende competenties en inhoudelijk voldoende kennis. Een voorstel dat enthousiast werd ontvangen door de zittende interim leidinggevende.”

Om een goede samenwerking tot stand te brengen, uitgebreide sourcing op te starten en online campagnes te kunnen draaien. vroegen we Maandag toestemming om de vacature als enige recruitmentpartij op te pakken. Na akkoord gingen we van start met het maken van meerdere video’s, het herschrijven van het profiel, het afnemen van interviews, online campagnes en sourcing. We vonden 84 geschikte kandidaten uit sourcing, ontvingen 6 passende sollicitaties en konden binnen een maand 3 geschikte kandidaten voorstellen.

Recruitment funnel Maandag:


Wim: “Al snel tijdens onze zoektocht bleek het gros van de kandidaten al benaderd te zijn. Zo’n beetje iedere geschikte kandidaat kende de vacature al, doordat de zoektocht al enige tijd bezig was via andere partijen. Een ‘normale’ werving ging daarom niet op voor deze vacature. We hebben uiteindelijk succesvolle mailings uitgestuurd, veel kandidaten gesproken en hebben een groot bereik gegenereerd met onze online en offline campagnes. Daardoor hebben we de procedure tot grote tevredenheid afgerond en een goede en passende kandidaat gevonden. Altijd een goed gevoel!

Het verhaal van

Laat een reactie achter

Geen reacties
Geen reacties

Populaire topics

Heb je al een account? Log hier in
Strictly People gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.