Terug naar blog
blog head
Saskia van Dam 15 september 2020

Het verhaal van Lidl

De naam Lidl heeft niet veel toelichting nodig. De supermarktketen, met Nederlands hoofdkantoor in Huizen, zocht eerder dit jaar een Teamleider Salarisadministratie. Er werd al enige tijd naar de juiste kandidaat gezocht door Lidl zelf en diverse andere partijen, maar helaas wilde de invulling niet lukken. 

Wim, Recruiter bij Strictly People: “Lidl schakelde ons in omdat ze een pittig profiel in te vullen hadden. Het lukte de eigen recruitmentafdeling niet om de juiste kandidaat te vinden voor de vacature van Teamleider Salarisadministratie. Als specialisten op het gebied van Salarisadministratie werden wij na een aantal maanden gevraagd om voor de vacature aan de slag te gaan.

Het betrof een zwaar profiel. We gingen op zoek naar een ervaren leidinggevende Salarisadministrateur. Geen makkelijk profiel, vooral niet omdat de meeste leidinggevende Salarisadministrateurs al benaderd waren voor de functie.

Wim: “Eerlijk is eerlijk. Wij worden vaak niet voor de makkelijkste functies gevraagd. Je gaat geen fee betalen voor de invulling van een vacature die je zelf ook kunt realiseren, dat is logisch. Het lastige was in dit geval alleen dat er een negatief beeld van de vacature was ontstaan bij kandidaten, omdat de vacature al zo lang openstond.

We zijn aan de slag gegaan met een intensieve search en campagne. Zo startten we met het maken van een video op locatie, een interview, een online campagne onder Salarisadministrateurs en we benaderden maar liefst 135 kandidaten voor de vacature, via diverse kanalen.
 

Recruitment funnel Lidl: 

Tijdens onze zoektocht kwamen we ook opnieuw in contact met een kandidaat die een jaar eerder al bij Lidl gesolliciteerd had. 

Wim: “Lidl had eerder besloten na een tweede ronde niet met deze kandidaat verder te gaan. Inmiddels leek deze kandidaat toch erg mooi aan te sluiten op de behoefte. We stelden haar voor met een uitgebreide toelichting erbij, naast 4 andere kandidaten. Het leverde een perfecte match op. Eentje waar zowel Lidl als de kandidaat nu nog steeds erg tevreden over zijn. Mooi om te zien dat Lidl dezelfde kandidaat een jaar later een kans gaf en we uiteindelijk een oplossing voor het probleem hebben kunnen bieden. Altijd een goed gevoel!

Het verhaal van

Laat een reactie achter

Geen reacties
Geen reacties

Populaire topics

Heb je al een account? Log hier in
Strictly People gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.